Érvényes 2024. április 01. napjától visszavonásig.
4 | 4Y | 104 | 104/A | 21 | 22 | 23 | 23Y | 24 | 121
© 2020 Lendület Centrum.
All Right reserved | reka.kutas@lenduletcentrum.hu | +36 20/ 444 8590 | 7623 Pécs, Vas Gereben utca 31 .
A Lendület Centrumban azoknak, az elsősorban 4-14 éves gyermekeknek tudok segíteni, akiknél nyelvi elmaradás tapasztalható, artikulációs problémákkal küzdenek, beszédészlelésük, beszédértésük gyengébb. Azokat is szeretettel várom, akik szeretnének felkészülni az iskolára, az iskolában jelentkező olvasás-, írás tanulási nehézségeik leküzdéséhez keresnek segítséget, vagy csak bizonytalanok és felmérést, tanácsadást szeretnének.
Ezt a tréninget akkor tudjuk és szoktuk ajánlani, ha a gyermek már képes 4-6 fős csoportban együttműködni. A fejlesztés megkezdésének kiindulópontja egy neuro-és szenzomotoros vizsgálat, amivel felmérjük azokat a motoros képességeket, melyek a sikeres iskolai beváláshoz is alapvetően fontosak.
Figyeljük a gyermek motivációs és együttműködési szintjét, a figyelmének terhelhetőségét, a feladathelyzetek elfogadását vagy hárítását, a kudarcfelismerést és a kudarctűrést, felmérjük a testvázlatot, a térbeli tájékozódást, a lateralitást, dominanciát, az információfeldolgozás gyorsaságát, illetve párhuzamosságát, valamint a finommotorika fejlettségét. Egyszóval meglehetősen átfogó képet kapunk a gyermeked fejlettségéről minden területen.
Ezután a tréning során a felmérés eredményéhez igazított feladatokkal fejlesztjük az olyan képességeket, mint az utánzás, többirányú figyelem, emlékezet, sorrendiség, ritmusérzék, mozgás-beszédszinkron, terhelhetőség, belső kontroll, helyzet-felismerési és problémamegoldó képesség.
Az órák egy változatos fejlesztőeszközökkel berendezett tornateremben zajlanak, ahol vannak padok, zsámolyok, labdák, karikák, kötelek, hinták, trambulin és még gördeszka is. Így a fejlesztés nem csak hatékony lesz, de szórakoztató is – hozzánk szívesen járnak a gyerekek!
A feladatokat mondókákkal, énekekkel kísérjük, így „mellékhatásként” fejlődik a kommunikáció, az anyanyelvi készség és egy sor dalocskát is megtanulnak.
Persze mindez csak ízelítő, egy kis bevezetés a szakmai kulisszák mögé. Nem kell megjegyezned minden terápiát, nem fogjuk kikérdezni: amikor eljössz hozzánk, akkor egy állapotfelmérés során közösen állítjuk össze személyre szabottan a szükséges kezelések és fejlesztések kombinációját, hogy az a lehető leghatékonyabb legyen a gyermekednek vagy neked.
A törzsizmok fejlesztésével, a törzs stabilizálásával nem csak a gerinc állapotát javítjuk és óvjuk meg a további problémáktól, hanem az egész test egészségére hatással lehetünk. Minden mozdulatunk összefüggésben van a törzsünkkel: fontos tehát ennek a fejlesztése!
A Core stabilizáló tréning vagy torna valamelyik formája elengedhetetlen bármilyen edzésformához vagy prevencióhoz.
A core- izmok feladata az ágyéki gerincszakasz, -a test központjának- stabilizálása, amit nemcsak az itt elhelyezkedő izmok erején keresztül, hanem a mozgásba való bekapcsolódási sorrendjén tud kivitelezni. A core izmok feladatához tartozik még a végtagok mozgásának hatékonnyá tétele miközben a gerinc stabilitását megőrzi. Tehát a törzs izmoknak a mozgás során nem elég csak erősnek lennie, hanem az ideg-izomrendszer kapcsolatának is jónak kell lennie. Ezen kapcsolatok újraprogramozása a kulcstényező a stabilizáló programban.
A krónikus fájdalom rontja az ideg- izom kapcsolatot, így a hatékony- gazdaságos mozgásmintát is. A környező izomcsoportokra és a csontrendszerre több munka hárul ennek következtében ami túlterhelődéshez, újabb fájdalomhoz, ízületi elváltozásokhoz vezet.
A tréning lényege:
A felsorolt képességek fejlődésével egyre jobban érezheted magad a testedben.
Ez egy tudatos, személyre szabott, komplex, háromdimenziós kezelési eljárás. Hatásos módszer a gerincferdülés különböző formái, a Scheuermann-kór, tartási rendellenességek, a gerinc ismeretlen eredetű fájdalmai és degeneratív elváltozásainak korrigálására.
A gerinc elváltozásai az egész testre hatással vannak, ezért ennek a módszernek az alkalmazása során ezeket 2 módon kezeljük:
A Schroth terápia teljesen személyre szabott, minden páciens a görbületeinek megfelelően kapja a speciális, neki kitalált gyógytorna gyakorlatokat, így a rosszul működő izmok, szalagok, a nem megfelelően terhelődő ízületek a helyes működéshez szükséges ingereket kapják.
Mivel ezek az elváltozások a bordákat is érintik, a személyre szabott gyógytorna nélkül a páciens minden egyes légvétellel erősíti a saját deformitását. Ennek kivédésére megtanítjuk a speciális, háromdimenziós, forgató légzést.
A Dévény-féle módszer nem egyetlen technika a mozgás fejlesztésére, hanem egy komplex, összetett rendszer, ami teljesen új szemszögből közelíti meg a mozgásrehabilitációt. Nem arra fókuszálunk, hogy mi az a mozgás, ami nem megy, nem erőltetünk semmit, hanem kíméletes módszerekkel érjük el azt, hogy a páciens egyedül is képes legyen a mozgásra.
A DGSM akkor a leghatékonyabb, ha minél korábban elkezdjük – akár már az inkubátorban is!
A Dévény-módszer 2 részből áll:
A DGSM felnőttek és gyermekek esetében is jól használható, az alábbi esetekben:
Ennél a módszernél nagyon fontos, hogy minél hamarabb elkezdjük a terápiát, annál hatékonyabb lesz – kisbabák esetében akár már az inkubátorban érdemes elkezdeni!
„Koraszülött lányunk számára hypoton izomzata miatt ajánlották a DSGM kezelést. Neurológusi és gyermekorvosi javaslatra kezdtük el a terápiát, fél évig heti rendszerességgel vettünk részt a kezeléseken. Réka nagy szakértelemmel rendelkezik a területen, minden részletre figyel, nagyon sok hasznos dolgot mutatott és mondott nekünk, amivel a lányunk mozgásfejlődését segíthettük, követtük. Megnyugtató volt számunkra, hogy jó kezekben van, Réka nagy türelemmel bánik a gyerekekkel. Kilenc hónapos korára utolérte az időben született babákat a mozgásában.
Tímea, Adél anyukája
Kislányunk, Natasa 2019. Január 12-én látta meg a napvilágot, de az idevezető útja nagyon göröngyös volt. Bár a terhességgel minden rendben volt, de a szülésnél több komplikáció is fellépett: nyakra tekeredett köldökzsinór, ambuballonos lélegeztetés, és törött kulcscsont.
Bár a kórházból úgy jöttünk haza, hogy látszólag minden rendben volt, ahogy teltek a hetek, egyre biztosabbak voltunk benne, hogy valami nem stimmel Natival. Mindig csak egy irányba nézett, a fejét sem próbálta emelni. A diagnózis ferde nyak, és nyaki hipotónia. Ekkor a kicsi 6 hetes volt.
Modern anyaként nyilván első utam az internetre vezetett, kezelési módokat keresve, s ekkor találtam rá a Dévény módszerre, és Rékára. Réka egy gyors felmérés után megállapította, hogy nem csak a nyakkal vannak problémák, hanem lényegében az egész baba hipotón – amolyan tipikus „tészta” baba volt – és féloldalas. Persze nagyon megijedtünk a férjemmel, az elkövetkező hetek aggódással teltek.
Hihetetlen volt azonban a tempó, ahogy Nati fejlődött. Néhány kezelés után már otthon is szépen emelte a fejét, lassan oldódott a féloldalassága is, és a 4 hós ortopédiai kontrollon már a ferde nyak diagnózisának is búcsút mondhattunk.
Történetünket az koronázta meg, mikor 5,5 hónaposan – korát megelőzve – Nati kúszni kezdett.
Mikor 6 hetesen először találkoztunk Rékával, csak abban mertünk reménykedni, hogy kis lemaradással mindent csinálni fog, amit a kortársai.
Köszönjük Neked, hogy a segítségeddel kislányunk felülmúlhatta várakozásainkat.
A gyermekek részére felmérést, tanulási képességvizsgálatot, egyéni fejlesztést és TSMT foglalkozásokat tartok.
Speciális fogásokkal enyhítem illetve megszüntetem a hozzám fordulók fájdalmait, helyrehozom az ízületek mozgástartományát. Először a testfelépítésbeli és mozgásbeli eltéréseket vizsgálom, illetve tesztelem, majd korrigálom, végül betanítom az állapot hosszútávú megtartását és javítását szolgáló gyakorlatokat.
2019-ben alapítottam a Lendület Centrumot azzal a céllal, hogy magam köré gyűjtve a mozgás- beszédfejlesztéssel foglalkozó szakemberek legjobbjait, egy helyen segíthessünk minél több embernek.
A Lendület Centrumban azoknak, az elsősorban 4-14 éves gyermekeknek tudok segíteni, akiknél nyelvi elmaradás tapasztalható, artikulációs problémákkal küzdenek, beszédészlelésük, beszédértésük gyengébb. Azokat is szeretettel várom, akik szeretnének felkészülni az iskolára, az iskolában jelentkező olvasás-, írás tanulási nehézségeik leküzdéséhez keresnek segítséget, vagy csak bizonytalanok és felmérést, tanácsadást szeretnének.